ImageAnalys
ImageAnalys är en metod för utveckling av varumärkesarbetet för företag och organisationer. Det ger en unik vägledning för hur man som ledningsgrupp önskar placera sitt varumärke genom en mätningsformel baserat på fyra områden; Omvärld, konkurrens, beslut och agerande.
Hur går det till?
ImageAnalys bygger på digital informationsinsamling inifrån organisationen. Arbetet utgår ifrån hur man inom ledningen uppfattar företagets självbild och önskade image. Målet är att balansera inre förutsättningar med yttre bild och bidra till ett effektivt varumärkesarbete med hög trovärdighet. För utan samsyn kommer vi aldrig dra åt samma håll.
Underlaget ger en profil av:
- Omvärldsförhållande (Closed vs Open)
- Konkurrensmetod (Follower vs Marketmaker)
- Beslutsfattande (Knowledge vs Spirit)
- Agerande (Predictable vs Unpredictable)
Vad får vi ut?
- vägledning att arbeta med företagets varumärke mer framgångsrikt
- samsyn hos ledningsgruppen för hur varumärket ska uppfattas
- en plattform till dialog runt varumärkesfrågor
- rekommendationer för fortsatt arbete med varumärke och kommunikation
Leverans
Ledningen får en uppfattning om hur man som grupp tror att varumärket uppfattas, samt vilken riktning arbetet med varumärket ska ha. Resultatet tillsammans med slutsatser och handlingsförslag presenteras i rapportform samt presenteras för gruppen.

VisionReality
VisionReality är en transparent metod för utveckling av hållbara strategier och handlingsprogram inom området kommunikation. Arbetet utgår dels från organisationens upplevelse av nuvarande verksamhet och agerande, dels från organisationens önskebild av sig själv.
Hur går det till?
VisionReality bygger på webb-baserad informationsinsamling inifrån organisationen.
- Hur man inom ledningen anser att organisationen arbetar praktiskt med sitt varumärke, samt hur man skulle vilja sköta detta område
- Hur anser ledningen att organisationen sköter sitt praktiska varumärkesarbete idag?
- Hur skulle ledningen vilja att organisationen skötte sitt praktiska varumärkesarbete framöver?
- Stämmer de båda bilderna?
- Är de tillfrågade överens i sina beskrivningar?
- Vad beror eventuella skillnader på?
Vad får vi ut?
Underlaget ger en bild av:
- Intressentrelationer (Svaga vs Starka)
- Internt engagemang (Högt vs Lågt)
- Internt förhållningssätt (Aktivt vs Passivt)
- Ansvarsfördelning (Ostrukturerad vs Strukturerad)
- Ledningens roll (Otydlig vs Tydlig)
- Kommunikativ plattform (Svag vs Stark)
- Uppföljning (Vid behov vs Löpande)
- Planering (Kortsiktig vs Långsiktig)
- Styrdokument (Åsidosätter vs Förverkligar)
Leverans
Resultatet visas med en grafisk profil som en kombination av ställningstaganden inom nio olika segment. Ställningstagandets innehåll och styrka kan avläsas som medelvärde för hela gruppen och individuellt.
Våra preferred partners
Vi kan mycket, men inte allt. Det är vi ödmjuka inför. I vissa fall önskar våra kunder fortsatt hjälp med exempelvis coachning, strategisk rådgivning, affärsutveckling eller andra typer av frågor. Därför har vi ett antal partners vi gärna rekommenderar för våra kunder, vilka har mer erfarenhet inom dessa områden och bistå med expertis för att skapa fortsatt affärsnytta.
Michelle Dandenell
Strategisk rådgivare med 30 års erfarenhet inom varumärke, marknadsföring, affärsutveckling och förändringsledning. Jag hjälper tillväxtbolag att skapa kundfokuserade strategier, förena sälj och marknad samt driva förändring för att stärka förtroendet och nå hållbar tillväxt.
Peter Lingmerth
Med 30 års erfarenhet av strategiska roller inom olika branscher erbjuder Peter expertis inom affärs-, koncept- och organisationsutveckling. Med ett pragmatiskt arbetssätt och starkt nätverk hjälper han företag att driva förändring, optimera effektivitet och nå framgång.