Vår verktygslåda

Brand Performance vertygslådan innehåller ett antal verktyg som ser till att ta reda på förutsättningar för ett kreativt arbete. Gemensamt för alla delar inom Brand Performance är att de syftar till att bättre skapa förutsättningar för ett relevant och meningsfullt kommunikation- och varumärkesarbete.

ImageAnalys

Ett ledningsgruppsverktyg för utveckling av varumärkesarbetet i företag och organisationer. Det ger en unik vägledning för hur man som ledningsgrupp önskar placera sitt varumärke genom en mätningsformel baserat på fyra områden; Omvärld, konkurrens, beslut och agerande.

VisionReality

Lika viktigt som att veta vilket typ av varumärke man bygger är det att organisationens ledning förstår betydelsen av tydliga mål, uppföljning och fortsatt utveckling. Det vill säga det praktiska varumärkesarbetet.

VisionReality mäter hur bra respektive dåligt företaget arbetar rent praktiskt med varumärket, vi mäter hur företaget; arbetar med tydliga mål, ansvarsfördelning, uppföljning, styrdokument etc.

NarrativAnalys

Att veta vart företaget är på väg är för många en självklarhet. Däremot är det inte lika självklart att ta reda på vad målgrupperna tycker – man nöjer sig med att anta. Först när vi vet det sistnämnda kan vi verkligen ta grundade beslut när vi kommunicerar, gör reklam, skapar budskap etc.

BrandWheel

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.