En ledningsgrupp - gemensam samsyn?
ImageAnalysis är en metod för utveckling av varumärkesarbetet för företag och organisationer. Det ger en unik vägledning för hur man som ledningsgrupp önskar placera sitt varumärke genom en mätningsformel baserat på fyra områden; Omvärld, konkurrens, beslut och agerande.
Hur går det till?
ImageAnalys bygger på digital informationsinsamling inifrån organisationen. Arbetet utgår ifrån hur man inom ledningen uppfattar företagets självbild och önskade image. Målet är att balansera inre förutsättningar med yttre bild och bidra till ett effektivt varumärkesarbete med hög trovärdighet. För utan samsyn kommer vi aldrig dra åt samma håll.
Underlaget ger en profil av:
- Omvärldsförhållande (Closed vs Open)
- Konkurrensmetod (Follower vs Marketmaker)
- Beslutsfattande (Knowledge vs Spirit)
- Agerande (Predictable vs Unpredictable)
Vad får vi ut?
- vägledning att arbeta med företagets varumärke mer framgångsrikt
- samsyn hos ledningsgruppen för hur varumärket ska uppfattas
- en plattform till dialog runt varumärkesfrågor
- rekommendationer för fortsatt arbete med varumärke och kommunikation
Leverans
Ledningen får en uppfattning om hur man som grupp tror att varumärket uppfattas, samt vilken riktning arbetet med varumärket ska ha. Resultatet tillsammans med slutsatser och handlingsförslag presenteras i rapportform samt presenteras för gruppen.
Preferred partner - Michelle Dandenell
Strategisk rådgivare med 30 års erfarenhet inom varumärke, marknadsföring, affärsutveckling och förändringsledning. Jag hjälper tillväxtbolag att skapa kundfokuserade strategier, förena sälj och marknad samt driva förändring för att stärka förtroendet och nå hållbar tillväxt.
Preferred partner - Peter Lingmerth
Med 30 års erfarenhet av strategiska roller inom olika branscher erbjuder Peter expertis inom affärs-, koncept- och organisationsutveckling. Med ett pragmatiskt arbetssätt och starkt nätverk hjälper han företag att driva förändring, optimera effektivitet och nå framgång.