SSHL Veckointernat
Medan tonåringen vill träffa nya kompisar önskar föräldrarna den bästa utbildningen för sitt barn inför framtiden. Och det kan vara svårt att få vardagen att gå ihop med läxläsning, fritidsaktiviteter och annan logistik under veckorna.
Den moderna svenska familjen är mån om sitt familjeumgänge, och då kan fulltidsinternat kanske kännas lite främmande. Därför tog SSHL fram konceptet veckointernat, som ett alternativ och välkommet stöd i vardagen där barnet åker hem under helgerna.
Internat - i modern tappning
Genom att identifiera de olika målgruppernas respektive beröringspunkter kunde vi hitta ett tilltal som passade båda målgrupper, arbeta med kontraster och skapa igenkänning för såväl ungdomar som föräldrar. Vi tog fram ett huvudbudskap och koncept samt paketerade allt i en kampanj för såväl analog som digital media – allt för att nå ut och nå fram.
Utfallet från kampanjen ledde inte enbart till ökad kännedom om den nya internatformen utan även till att man ökade antalet ansökningar med 29 % till den kommande terminen.

Enheter
Filmanimationer
Sociala medieannonser
Printannonser
Banners
Landningssida
Mailutskick